title

У деяких людей не пов’язаних із сферою ІТ є помилкова думка, що той, хто певним чином працює з комп’ютером, повинен уміти його ремонтувати і робити взагалі все. Інші навпаки прирівнюють перевстановлення Windows до «вміння Богів». А якщо можеш ще й роутер налаштувати,то ти взагалі супермен.

Правда в тому, що сфера комп’ютерів дуже багатогранна. І люди в галузі ІТ, які ніби дуже близько між собою співпрацюють, можуть мати зовсім різні навички. Наприклад, той самий системний адміністратор, чи ще точніше адміністратор мережі, може зовсім не мати зеленого уявлення, як збирати звичайний банальний комп’ютер і зовсім не знати, що там на ринку «простих смертних» відбувається, тому що займається вищою ланкою комп’ютерної техніки(сервери, великі мережі…). Програмісти – взагалі не мають ніякого відношення до зовнішніх комплектуючих, просто їхня спеціалізація віртуальна, програмна, а не фізична. І тому часто бувають виклики на фірму в стилі: «Я сам програміст, будь-ласка приїдьте до мого родича, скажіть, що ви мій співробітник і відремонтуйте йому комп’ютер. Оплату зроблю я - йому нічого не кажіть. Бо він мене вже дістав з тим компом». І взагалі ІТ-шники часто звертаються, бо, на відміну від простих людей, вони розуміють, що це марудне діло. Це не вартує того часу, який вони витратять на розбирання «що до чого» й читання форумів. ІТ-шник заробить більше по спеціальності за той самий час.

Другий момент - це поділ самих комп’ютерних майстрів. Справа в тому, що навіть ця ніша людей сильно розмежована. Наприклад,«поверхневі» (універсальні) майстри, пайщики, майстри в сервісах, спеціалісти по відновленню інформації. Пайщики теж сильно відрізняються між собою: є ті, які можуть тонесенький волос запаяти і «реболять» чіпи, а є такі, що просто можуть конденсатори поміняти і шнур живлення перепаяти (це так умовно, але по сервісах можна спостерігати таку картину).

Ще інше питання –вміння комунікації. Проблема в тому, що добре спілкуються з клієнтами саме менеджери, продажники, маркетологи, тоді як пайщики і майстри не дуже вміють спілкуватись з людьми, та і не дуже хочуть зрозуміти звичайного користувача. До речі, та сама хвороба косить часто і справжніх програмістів, у них теж проблема з соціалізацією(думаю, рекрутери підтвердять). Від таких людей можна часто почути: «Тупий юзер, все напартачив, як так можна понатискати і поламати все, це яким треба бути д……». Одним словом, коло замикається, і в результаті всі з ремонтів стараються перейти в якусь кращу сферу – наприклад в тих самих системних адмінів. Як підсумок, відтік кадрів в пошуках кращої долі в інші галузі комп’ютерних технологій. Це призводить до того, що в сфері обслуговування простих користувачів лишаються або некомпетентні люди, або неадекватні, або ще гірше - аферисти типу «майстер, живу поруч».

Що можна сказати – врешті решт, комп’ютерне обслуговування - це перш за все сервіс, і ви платите за нього, а не за унікальні вміння. Бо насправді, в еру інтернету все взагалі можна зробити самому. І питання лише в затрачених силах і часі, а також раціональності та рентабельності такої роботи. Бо ставлення типу: «За що там платити, за перевстановлення Windows чи за установку процесора в сокет? Це ж дурня, може любий школяр». Можна аналогічно сказати:«Та за що там платити програмісту, треба просто рік повчити С++ і написати програму собі самому. Або ще краще - нащо той Windows, просто треба посидіти-повчитись так років зо 30 і написати свою операційну систему. Це для любителів дурної фрази «якщо дуже захотіти, можна в космос полетіти».

Так що, вирішуйте самі, що ви хочете: отримати якісний сервіс чи робити все самому!